جوانان هم عضو هيئت امناي مسجد اباعبدالله الحسين (ع) يزد هستند 


واحد تامين خبر يزدفردا مسجد اباعبدالله الحسين (ع) شهرستان يزد تنها مسجد شهرستان يزد مي باشد كه به اين نام معروف است.

به گزارش خبرگزاري شبستان از يزد مسجد اباعبدالله الحسين(ع) يزد در سال 1357 به همت آيت الله شهيد صدوقي و اب الشهيدين ابوالقاسم پاكنژاد و.كمك هاي مردمي با معماري به سبك تاريخي بنا شده است.
از اواخر سال 57 كار تبليغ امور ديني در اين مسجد آغاز شد و حدود 10 سال است كه رونق چشمگيري داشته و كارهاي فرهنگي در سطح خوبي انجام مي دهد.
حجت الاسلام جعفرپور امام جماعت مسجد اباعبدالله الحسين(ع) و مسئول كانون فرهنگي هنري آل ياسين در گفتگو با خبرنگار شبستان ضمن بيان اين مطلب گفت: هيئت امناي اين مسجد از امام جماعت ، بزرگان محل و جوانان تشكيل شده است.
وي برگزاري جلسلت ختم قرآن كريم و كلاس هاي قرآني، ختم قرآن ويژه خواهران، برگزاري مسابقات مفاهيم قرآني و همچنين مراسم عزاداري ويژه شهادت حضرت علي(ع) و مراسم شب هاي احيا را از جمله برنامه هاي اين ماه مبارك در مسجد عنوان كرد.
مسئول كانون فرهنگي هنري آل ياسين از كلاس هاي خياطي، گلدوزي، و كلاس هاي پيش دبستاني را از برنامه هاي جنبي اين مسجد در طول سال ذكر كرد.
امام جماعت مسجد اباعبدالله الحسين(ع) از ساخت مجتمعي در كنار اين مسجد خبر داد و گفت:‌با احداث اين مجموعه بسياري از مشكلات مالي اين مسجد كه معمولا مساجد با اين مشكل روبه رو هستند را برطرف مي كند.
حجت الاسلام جعفر پور در خصوص فعاليت جوانان در مسجد گفت: جوانان اين مسجد در سال 82-81 حائز رتبه اول مسابقات منطقه اي مساجد و رتبه سوم كشور دست يافته است.
وي در خصوص استقبال مردم در ماه مبارك رمضان گفت: معمولا مردم در اين ماه با توجه به فضائل و بركات آن بيشتر در مراسم نماز جماعت شركت مي كنند و در اين مسجد نيز علاوه بر پر شدن محوطه مسجد و طبقات بالا، صحن مسجد نيز مملو از جمعيت مي شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا